Adverteren op social media
Genereer meer zichtbaarheid, leads en klanten!

Waarom adverteren op social media?
Je vraagt jezelf misschien af waarom je op social media zou moeten adverteren. Er zijn namelijk een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van bereik dat je organisch kunt genereren. Adverteren biedt je de mogelijkheid om je boodschap sneller bij de juiste doelgroep te krijgen en resultaten sneller te meten.
- Je kunt zelf bepalen welke doelgroep je advertentie ziet.
- Adverteren is makkelijker op te schalen bij goede resultaten.
- Het resultaat is beter meetbaar. Voor webshops tot op de euro nauwkeurig.
- Je kunt slim gebruik maken van beschikbare data om sneller nieuwe klanten te vinden voor jouw product of dienst.
Begin met een goede strategie
Het plaatsen van advertenties heeft belangrijke voordelen ten opzichte van organische berichten. Zeker wanneer je wilt starten met social media, is ons advies om met advertentiecampagnes te beginnen. Op deze manier kun je snel beoordelen welke content en welk aanbod je doelgroep aanspreekt. Binnen enkele dagen na het starten van je campagne kun je al zien of er voldoende mensen op je advertentie klikken. Daarnaast kun je ook het gemiddelde conversiepercentage naar een lead of aankoop zien. Deze informatie is uiterst waardevol en helpt je bij het maken van een inschatting van je ROI (Return on investment).
Voordat je gaat starten met adverteren, is het van cruciaal belang om een goede strategie te hebben. Hierbij is het essentieel om:
- Je doelgroep in kaart te brengen
- Te onderzoeken op welk kanaal jouw doelgroep het meest actief is
- Je campagnedoelstelling aan te laten sluiten of je bedrijfsdoelstelling(en)
- De juiste KPI's te bepalen, zodat je succes kunt meten
- Te bekijken of je klantdata hebt die je kunt inzetten (denk aan een e-maillijst) Dit kan je een enorme voorsprong geven!
Na het bepalen van je strategie kun je direct aan de slag met adverteren op Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Snapchat of X. Het succes van je campagnes hangt voor het grootste deel af van de optimalisaties die je doorvoert op basis van behaalde resultaten. Het instellen van een campagne is relatief eenvoudig, maar als je niet regelmatig bijstuurt, zul je merken dat het steeds lastiger wordt om goede resultaten te blijven behalen.
Ben je benieuwd welke kansen adverteren op social media jou kan bieden of heb je al een campagne ingepland en wil je graag een expert vrijblijvend mee laten kijken? Vraag dan vandaag nog een groeiscan aan en ontdek de mogelijkheden.
Hoe adverteer ik op social media?
Op alle socialmediakanalen is het eenvoudig om een advertentieaccount aan te maken. Hier lees je hoe je dit stap voor stap kunt doen op Meta. Je maakt een account aan, koppelt deze aan je bestaande kanalen en een creditcard of iDEAL, en je kunt direct van start! Het instellen van een advertentiecampagne is in de basis vrij eenvoudig. Echter, wanneer je serieus aan de slag wilt, komt er de nodige specialistische kennis bij kijken. Het is belangrijk om te weten hoe je de campagne optimaal kunt afstemmen, monitoren en aanpassen om het maximale resultaat te behalen.
De juiste boodschap op het juiste moment
Als je echt resultaat wilt boeken, zul je veel tijd moeten investeren in het leren optimaliseren of een specialist moeten inschakelen. Hoe weet je namelijk of je de juiste boodschap aan de juiste mensen laat zien? Hoe maak je optimaal gebruik van de data die je Facebook Pixel verzamelt? En hoe stuur je op de juiste KPI’s die passen bij de bedrijfsdoelstellingen? Dit zijn allemaal vragen waar je tegenaan zult lopen. Natuurlijk gebruiken wij graag onze kennis en expertise om voor jou het beste resultaat te behalen en je campagnes naar een hoger niveau te tillen.

Wij zijn ervan overtuigd dat elk bedrijf rendement kan halen uit socialmediacampagnes, mits je een goede strategie hanteert en de juiste aanpak gebruikt. Wij komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken. Je kunt hiervoor eenvoudig een afspraak maken of een groeiscan aanvragen. Tijdens een groeiscan kijkt één van onze ervaren specialisten in een online meeting mee naar de kansen die advertentiecampagnes kunnen bieden of naar mogelijke optimalisaties in je huidige campagnes. Zo zorgen we samen voor het beste resultaat.