Blogpost Instagram reels

Deze 4 manieren kan je gebruiken om succesvol te adverteren met Instagram Reels

Tegenwoordig zie je op Instagram steeds vaker korte filmpjes met leuke, spannende of leerzame content verschijnen. Deze fragmenten worden ook wel Instagram Reels genoemd, en waarschijnlijk zie je steeds meer van zulke fragmenten want het is de snelst groeiende functie van Instagram ooit. Door de snelle groei van Instagram Reels is het nu mogelijk om hierop te adverteren. Door te adverteren op Reels bereik je meer mensen, kan je impact creëren en kan je in contact komen met doelgroepen die je nog niet eerder bereikt hebt. 

De doelgroepen bereik je dus eerder door te adverteren, omdat als je een Instagram Reel Ad plaatst, het verschijnt tussen alle andere Reels. Als adverteerder moet je advertentie opvallend zijn tussen alle andere Reels. Om dit te kunnen bereiken geef ik in deze blog de 4 beste stappen die je helpen om succesvol te adverteren met Instagram Reels.

 

Stap 1: Kies voor een video die informatief is en als een normale Reel aanvoelt.

Als adverteerder wil je graag dat een gebruiker je advertentie deelt, liked of een reactie achterlaat. Gebeurt dit dan voelt de gebruiker jouw Instagram Reel Ad als een normale Reel aan, maar hoe kan je dit bereiken? 

Je bereikt dit door een clip, foto of een doorlopende video te plaatsen die niet te veel je merk laat zien. Je kan bijvoorbeeld als je een fotograaf bent een video maken waarin je foto’s maakt van een bruidspaar, of als je een praktijk hebt dat je foto’s achter elkaar zet om te laten zien hoe je iemand behandelt in jouw praktijk. 

 

Stap 2: Gebruik een duidelijke call to action

In jouw Instagram Reel is het van groot belang om een duidelijke call to action (CTA) te hebben zoals schaarste of opvallende kleuren met een overtuigende tekst. Deze opvallende call to actions zorgen voor een verhoogde betrokkenheid en zorgen ervoor dat je Click Through Rate (CTR) met 2,5x stijgt in vergelijking met andere Reels Ads. 

Beschrijving

Het is als adverteerder verstandig om extra aandacht te steken in je beschrijving, omdat je hier het belangrijkste van de video herhaalt. Door een duidelijke beschrijving te geven komen gebruikers in actie om te klikken op jouw knop. 

Knop

Bij de knop van een Reel geef je de gebruiker een directe instructie zoals; koop nu, meer informatie, meld je aan en klik hier. Deze directe teksten zijn voor de gebruiker makkelijk te begrijpen en zijn niet afstotend voor de gebruiker. 

 

Stap 3: Zorg ervoor dat je landingspagina aansluit bij de opgegeven doelgroep

Om succesvol te adverteren is het van cruciaal belang dat de landingspagina aansluit bij je opgegeven doelgroep. De landingspagina is een uitgebreide versie van je call to action op je advertentie en het enige doel van deze pagina is om de gebruiker te laten converteren. Om dit te kunnen bereiken moet je op je landingspagina maar één call to action gebruiken en geen andere links die kunnen afschrikken. Na dit gedaan te hebben is het erg belangrijk dat jouw landingspagina in verbinding staat met je Reel advertentie en jouw opgegeven tekst. Gebruikers moeten het gevoel hebben dat ze precies zijn beland waar ze moeten zijn naar jouw interessante advertentie. Wanneer je deze stappen hebt gedaan zorgt dit voor hogere conversies voor je product of dienst en begrijpen de gebruikers de overgang van het ene naar het andere platform.  

 

Stap 4: Gebruik de huidige trends

Om je advertentie te laten slagen is het ook handig om te kijken naar de huidige trends die spelen in jouw branche. Als je inspeelt op de trends zijn gebruikers geneigd om eerder te liken, te delen en te reageren. Dit kan ervoor zorgen dat je meer interactie en betrokkenheid hebt met je gebruikers. Daarnaast denken gebruikers ook dat je bedrijf up-to-date is en met de tijd mee gaat. 

Instagram Reel Ads bieden een mogelijkheid om leads te genereren en meer conversies te behalen. Door de 4 stappen te volgen in deze blog maak je interessante Reels die perfect koppelen aan jouw landingspagina en zorgen voor een succesvolle Reel-advertentie. 

 

Heb je hulp nodig bij het maken van advertenties op Instagram? Plan dan vrijblijvend een kop koffie in met één van onze Social Marketing Experts.